
Egy kísérlet tanúsága szerint
autista gyerekek könnyebben lépnek kapcsolatba
avatárokkal játék közben, mint a többi gyerekkel. Az érintettek szociális készségei kevésbé fejlettek, mint átlagos társaiké, ezért keveset, vagy egyáltalán nem kommunikálnak. Az érzelmi számítás és a virtuális avatárok egyik neves kutatója
Justine Cassell (az amerikai
Northwestern Egyetem professzora) és kollégái olyan játékokra erősített szenzorokból és egy
virtuális avatárból álló rendszert hoztak létre, mely együtt játszik a gyermekkel, és korlátozott módon ugyan, de csevegni is képes „játszótársával”. Igen jelentős eredmény, hogy a folyamatos társalgás - ami rendkívül ritka az autistáknál hétköznapi szituációkban - ebben a helyzetben nagyon hamar kialakul.
Így ez a módszer hosszútávon sokat segíthet az érintett gyermekeknek a szociális készségek elsajátításában.
Forrás:
Agent Portal
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése